Rovno a nebo víc?

7. února 2017 v 11:22 |  Téma týdne
Mám tady maminku.
Vykecáváme dlouho do noci a to už od rána.
Někdy jsou, hlavně k večeru, naše hovory vášnivější a vášnivější a taky hlasitější.
A naše argumenty agresivnější a a sem tam i vulgárnější.
Zas je fakt, že ráno si víc notujem...

Třeba dneska jsem mamince nastínila vášně okolo Žáčkovy čítankové básničky a svorně jsme došly k tomu, že ty lidi dneska nadělaj...

Holčičky se rodí s tím, že jednou MOHOU rodit.
Jo, jasně, ne všechny.
Ale nechme stranou nepředvídatelné okolnosti, jako je neplodnost.
Z holčiček rostou ženy a zdravé ženy rodit mohou.
Pokud chtějí.
No, někdy rodí i ty, co nechtějí.

Když ženská nechce děti, fajn, její volba.
Moje ségra taky děti nemá a ať má jakýkoliv důvod, je to její věc.
Neznamená to, že jí budu mít ráda míň...

Dřív se na to nikdo neptal, jestli ženská děti chce...
Plození bylo samozřejmé.
Pak nastoupila antikoncepce...

Ale pořád tam je to, že zdravá žena může počít, odnosit, porodit a kojit.

A najednou se ozvou hlasy, že žena není stroj na děti, že není chovná samice a bla bla bla...

A že my ženy chceme být rovny mužům.
A že pan Žáček "degradoval" ženy na "pouhé matky"...

Já vyrůstala v době, kdy ve slabikáři maminka držela miminko, mlela maso a míchala kaši.
Moje děti už mají ve slabikářích maminku, co sedí u počítače...
Protože "rovnost"...

A co jako?
Moje maminka byla sice celý život mateřinka, jasně ženské povolání, ale sousedka byla soustružnice a další sousedka jeřábnice...
A co bylo na vsi traktoristek...
A tyhle ženský si to jako vybojovaly? Rovnost?

Jak můžou být ženy rovné mužům?

Je to nesmysl...
Jsou ženské kulturistky, jsou ředitelky, jsou podnikatelky, policistky, bachařky, koneckonců i ty jeřábnice...
Jsou chemičky a fyzičky (mimochodem, já mám vlastně nějakou v rodině, je atomový fyzik, ne fyzička) a hasičky a jsou prostě všechno, co si umanou.
A stejně nejsou rovny mužům.
Nezajímaj mě platový podmínky a je mi fuk, jestli ta kulturistka uzvedne víc, než chlap...

Ale viděl někdy někdo chlapa s dělohou plnou dítěte?
Viděl někdy někdo kojícího muže?

Asi ne, co?

Protože my si nejsme rovni.

My ženy totiž zvládnem to, co muži a ještě něco navíc...

Nechci tímhle říct, že my ženy jsme nej, jen si prostě nikdy nemůžem být rovni, protože žena je opravdu něco trošku víc.
Ne naší zásluhou, ale přeci jen víc...
Někdy to je radost, jindy prokletí.
Je to nefér, je to leckdy hnusný, ale prostě to tak je.

A tak s tím přestaňme bojovat...
Každý máme svou roli v běhu světa. Malou a absolutně nevýznamnou.
A jestli některé ženy chtějí být rovny mužům, fajn...
Popřete svou roli, danou přírodou, popřete možnost a zázrak zrození, klidně si opovrhujte matkami a snižte se na úroveň mužů...


(Článek jsem přiřadila k tématu týdne "Konec cesty". Rýpalové možná podotknou, že jsem se tématu nedotkla ani okrajově a svým způsobem budou mít pravdu. Boj za rovnoprávnost je totiž běh na dlouhou trať. Velmi dlouhou. Trať bez konce...)
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Tenisák Tenisák | E-mail | Web | 7. února 2017 v 11:37 | Reagovat

Ženy prý dokonce vydrží víc než muži. Například zvládnou návštěvu u zubaře :-)

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 7. února 2017 v 11:53 | Reagovat

Děti se rodí spíš jako chlapi a až pak se z ženy vykulí ženské tvary a kvality. Obě pohlaví jsou k stáří zase jako chlapi - znaky žen vymizí.
Krásně jsi to napsala - my MŮŽEME rozhodovat o tom, jestli dítě mít budeme nebo ne. Dokonce si MŮŽEME opatřit i spermie bez fyzickýho muže. Muž ale rodit nemůže - zde není žádná rovnost.
Snad se zde zase nerozvine vášnivá "diskuZe". Tak jak jsi to napsala to je a to nikdo negativně myslící nezmění...

3 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 7. února 2017 v 13:13 | Reagovat

[1]: Ženská dokonce vydrží víc, než člověk a o matkách to platí dvojnásob :-)

[2]: Kitty, zas je to o úhlu pohledu :-) Přijde doba, kdy k mateřství nebude potřeba ani ta děloha :-)
Ale stejně, kdo pro lidstvo udělá víc, než matka?
Jak jsi mi napsala do mailu... Někdo ty vědce a prezidenty porodit a vychovat musí :-)

4 zmarsalkova zmarsalkova | E-mail | Web | 7. února 2017 v 15:20 | Reagovat

Jooo, mas recht, bezvadne jsi to napsala! Pod to se podepisuju :D Problemy nekterejch bych fakt chtela mit.

5 Víla Víla | Web | 7. února 2017 v 15:40 | Reagovat

Jako jo, rovnoprávnost je v některých ohledech fajn. Třeba mi přijde fakt nespravedlivé, že v některých pozicích mají ženy menší plat než muži...
Tenhle svět je plný možností. Každý si může vybrat, co chce. Akorát se mi nelíbí, když to cpe násilím těm ostatním. Sama jsem pro to tradiční rozdělení. Chci, aby chlap byl ten, co mi vymění prasknutou žárovku (a že to je v mém pokoji potřeba často), chci aby zabíjel pavouky a chci, abych se s ním cítila bezpečně, když mě veze autem. A chci, aby Kladeňáček cítil, že já jsem ta maličká, kterou je potřeba ochraňovat před žárovkovými bubáky, pavouky i netrpělivými řidiči v ostatních autech...

6 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 7. února 2017 v 16:15 | Reagovat

Bezva článek, zase jsem si početla. Ten slabikář mě dostal, já pamatuju slabikář s podobnými obrázky, o jakých píšeš, ale bude pravděpodobně mnohem starší, než ten tvůj.

Jen si teď honem člověče nejsem tak jistá, ale mám pocit, že jsem kdysi hodně dávno o kojícím chlapovi četla. Umřela mu žena a on si mimino přikládal k prsu, aby ho utišil, až se mu začalo dělat mléko. Prý to za jistých podmínek vyvolat jde. Mně to tehdy připadalo přitažený za vlasy, ale tady je o tom taky něco - http://www.metro.cz/zapomenute-umeni-kazdy-muz-se-dokaze-rozkojit-tvrdi-expert-pqh-/praha.aspx?c=A130117_142650_metro-extra_ava

čímž ale vůbec nechci říct, že s tvým článkem nesouhlasím. Souhlasím a moc se mi líbí. :-)

7 Eliss Eliss | Web | 7. února 2017 v 16:20 | Reagovat

Souhlasím, muži a ženy nemůžou mít ve světě tu úplně stejnou pozici...

8 Eliss Eliss | Web | 7. února 2017 v 16:20 | Reagovat

Souhlasím, muži a ženy nemůžou mít ve světě tu úplně stejnou pozici...

9 Kosma Kosma | Web | 7. února 2017 v 17:01 | Reagovat

Baru, ja jsem jeste jinde. Ja si nemyslim, ze zena je vic, nez muz! Kazde pohlavi ma sve a ja bych nezvladla to, co zvladne muj muz a on nezvladne to, co ja. Doplnujeme se...Zackova basen me dojala, hezky, lidsky. Nejsem zakomplexovana a zenskou otazku neni treba hrotit...

10 Jenna Jenna | 7. února 2017 v 17:21 | Reagovat

Baruško, já si myslím že nikdo jiný než ženy donosit a porodit  dítě neumí. Neni na tom nic špatného ani diskriminujiciho Je to jen její volba mít nebo nemít děti. Básnička se mi líbí, jsem divná?

11 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 7. února 2017 v 17:42 | Reagovat

[4]: No co někteří řeší, to by jeden žasnul :-)

[5]: Já i celkem chápu, že mají ženy míň. Pokud to jsou ženy - matky...
Pokud zůstávají doma s dětmi, když dítě onemocní.
Ale třeba nechápu, proč má mít moje ségra míň, než její kolega na nižší pozici, přestože ségra už v podniku pracuje 30 let, děti nemá a v práci je od osmi od rána do deseti večer...
Kolega končí ve čtyři, v pátek ve dvě...

A jinak jo, v pavoucích mi je většina mužů těžce nadřazena :-)
Ovšem po manželství už zvládám jak žárovky, tak nádržky od záchoda :-)

[6]: Ale jo, bradavky mají, takže kdo ví, co mají ještě :-) A chápu to. Jak sousedka porodila, já začala obíhat doktory, co se mi to děje s prsama...
A ejhle, ono mléko :-)

[7]: Úplně stejnou rozhodně ne :-)

[9]: Já neříkám, že já jsem víc, než muž. Bojím se pavouků a neodtáhnu kládu :-)
Ale bez žen a jejich síly bychom vymřeli :-)
Ovšem nechci tím říct, že muži potřeba nejsou :-)
Jen mi ta ženská role prostě přijde nějak víc, nějak důležitější :-)

[10]: Taky se mi ta básnička líbí a divná si nepřipadám.
Přijde mi něžná a milá a naprosto přirozená.

12 signoraa signoraa | Web | 7. února 2017 v 17:56 | Reagovat

Baru, napsalas to skvěle a já bych se pod tvá slova podepsala.
Básničky Jiřího Žáčka už četly moje dnes už dospělé děti. Na té konkrétní, které se týká celý ten, podle mně naprosto zbytečný humbuk, nevidím nic špatného. :-)

13 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 7. února 2017 v 18:17 | Reagovat

[5]: Tak já bych snesla eliminaci (proč hned zabíjet) i jinejch potvor. :-)

14 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 7. února 2017 v 19:08 | Reagovat

Arnold Schwarzeneger měl dělohu plnou dítěte!:)

15 Matty Matty | Web | 7. února 2017 v 19:15 | Reagovat

Některé tvé věty trochu zavánějí feminismem, ale v zásadě souhlas, nechtěl bych to prožívat :-)  :D

16 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 7. února 2017 v 19:30 | Reagovat

[14]: Taky mě to napadlo. :D

17 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 7. února 2017 v 19:55 | Reagovat

[12]: Taky na ní nic špatného není :-) Já to špatné vidím na těch, co tam loví mouchy :-)

[13]: Eliminovat všechno, velké pavouky vraždit :-)

[14]: Bloudičko, nejsi Ty můj mužskej?
Použil skoro stejná slova :-)

[15]: Možná zavánějí, ale z mý huby dost divně :-) Zrovna já, která už osmnáct let sedím doma na zadku a nechávám se živit... :-)

[16]: I Ty jsi můj drahý? :-)

18 Čerf Čerf | E-mail | Web | 7. února 2017 v 19:56 | Reagovat

Jak jsem si stihnul všimnout v souvislosti s vlnami kolem (mimochodem podle mého názoru velmi pěkně napsané) Žáčkovy básničky, vypadá to, že alespoň v blbosti panuje docela rovnoprávnost :-).

19 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 7. února 2017 v 21:00 | Reagovat

[18]: Ano, blbost a smrt je stejně spravedlivá k oběma pohlavím :-)

20 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 7. února 2017 v 22:27 | Reagovat

Nelíbí se mi tohle, bohužel moderní, rytí do všeho. Básnička pana Žáčka je prostě básnička a tečka. :-)

21 Melissa Melissa | Web | 8. února 2017 v 0:46 | Reagovat

Myslím,že ženy by se neměly chtít za každou cenu rovnat mužům.Proto to bylo tak zařízeno-žena je žena a muž je muž,ale určitě není žena jen hračka pro muže a na rození dětí.Takový přístup se mi vůbec nelíbí. :-?

22 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 8. února 2017 v 0:48 | Reagovat

[20]: Kdepak, to není prostě básnička :-)
to je KRÁSNÁ básnička :-)
A moje maminkovské srdíčko hřeje :-)

[21]: To, že máme možnost mateřství, to je hlavně dar.
Spolu s tímhle darem jsme dostaly taky dar emocí. Nevyčíslitelných.
Dar smíchu i pláče...
Je to bonus :-)

23 beallara beallara | Web | 8. února 2017 v 8:40 | Reagovat

Já si nemyslím, že je žena víc než muž, spíše bych řekla, že je to od kusu, od životního nastavení, od životní cesty, od toho co dostal dotyčný do vínku, hraje v tom úlohu mnoho faktorů.
Mám příklad ve své rodině, moje matka celý život pracovala a vydělávala jako muž, neuměla vařit, neuměla šít, neuměla typické ženské práce, nebyla ženou doslova / navíc neměla ani potřebu, líbilo se jí v mužském světě /. Vždy porodila a šla za dva měsíce do práce. Všechny domácí práce včetně nás dětí zastával otec a chodil k tomu ještě do fabriky na směny.
Doplňovali se navzájem, byly funkční jednotka a nebylo u nás kromě vzhledu moc poznat, kdo je muž, kdo žena.
O sobě si myslím, že jsem poměrně silný jedinec, ale bez muže pokud není, jsem slabší článek v řetězci společnosti, lidé tak na tebe i pohlížejí. Jsem tradiční, líbí se mi model muže s vrtačkou a ženy v kuchyni a večer oba záhy na lůžku, nejlépe ve dvou :-)

24 Alka-fejetony Alka-fejetony | 8. února 2017 v 8:47 | Reagovat

[1]:A co teprve návštěvu gyndy... :D

25 Jana Jana | E-mail | Web | 8. února 2017 v 12:15 | Reagovat

Ženy moderní společnosti se tolik chtějí vyrovnat mužům, že si neuvědomují vlastní cenu a sílu. Myslí si, že když budou manažerky, že budou něco více ... A popravdě - necítím se nějak jinak ... Nějak více mužsky ... A plat mám stejný jako kolegové na stejné pozici (výhoda korporace).

Zajímavé, že zde ti Bloudička hodila příjemný komentář, přestože jsi se zmínila TT jednou větou ...

26 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 8. února 2017 v 14:15 | Reagovat

[23]: Já nemyslím, že ženská musí stát u sporáku a chlap u ponku...
Ale zas uznávám, že to je hezký :-)
Ale ženská zvládne vrtačku a chlap zvládne vařečku, ale v tem těhotenství se prostě lišíme.

[24]: Raděj toho zubaře :-)

[25]: Já bych řekla, že "něco víc" je žena právě jen v tom mateřství. Ne ve funkci, ne platem...

A větičku o TT jsem dokonce dopisovala až po zveřejnění.
Ale ono není v podmínkách, že TT musí být v článku zmíněno konkrétně.
A vždycky to je o tom, jak si to člověk vyloží.
Jak píšu, rýpalové si klidně mohou myslet své :-)
A Bloudička mi píše samé milé komentáře :-)

27 Bobouš Bobouš | E-mail | Web | 8. února 2017 v 15:42 | Reagovat

Já mám takovej pocit, že jsme zkrátka vedený stereotypem - žena má mít děti, starat se o rodinu a domácnost, v posledním století pracovat pro kapitál do rodiny (dřív se chodilo na pole), mužskej má zastat těžkou práci, přinášet primární výdělek, spravit to, co žena nedokáže - tohle je ale krásnej stereotyp, nemám proti němu nic, je fajn a funguje.
A pokud někdo chce zastávat ty práce toho druhýho, tak proč by ne, pokud ho to baví. :) Ať ženy řídí autobusy a muži vaří v kuchyni, vždyť je to jedno, příležitosti máme všichni stejný.
Přirozený je, že ženská má děti a nějaký tři roky nosí peníze jen muž - jsme na to zvyklí, většina z nás to bere jako samozřejmost, ale jsou prostě případy, že ženská dítě nechce, je to pochopitelný, nemá na to peníze, nervy, muže - chápu a je mi to jedno. Každý svého štěstí strůjce. Podle mě to jen moc hrotíme, zbytečně.

28 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 8. února 2017 v 16:14 | Reagovat

[27]: Vždycky je skvělý, když se dva doplňujou :-)
Kdysi jsem chodila s klukem, co se bál pavouků. Myslela jsem, že mě zachrání, když tam osminohá příšerka přišla a nakonec jsem zachraňovala já.
Já musela být "chlap" :-) Takže jo, raděj přitahování protikladů, než dva stejní :-)

29 Tenisák Tenisák | 9. února 2017 v 12:52 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama