Nakopnutá

2. prosince 2016 v 10:16
Jsem nakopnutá. Nakopnutá jedním komentářem a ať se snažím jakkoliv, ne a ne se toho zbavit.
Už pěknou chvilku čekám, jestli vychladnu a ono ne.
A přitom o nic nejde.
Blbý slavíci...
Nekoukala jsem. Koukali jsme na Sedmero krkavců a stálo to za to.
Mám ráda pohádky.
A druhý den jsem žasla, co všechno se událo.
První místa nepřekvapila...
A ač hudbu neposlouchám, dokážu ocenit píli, vůli, talent a tak.
Pan Karel talent má. A úžasný hlas. Oceňuju to, přestože nejsem jeho fanynka. Přijde mi, místy, poněkud přeslazený. Ten hlas...
A Lucka Bílá má taky talent a hlas. Přiznávám, tu si i doposlechnu, pokud jí náhodou zaslechnu.
Oba tyhle interprety rozpoznám. Většinou...
No a Kabáty mám ráda.
Začalo to Coloradem...

Tak jo. No a tam to prý začalo. To veselo...
Protože my, hloupí lidé (no jo, tipla bych, že většina z nás nehlasovala, stejně, jako já, ale hlas lidu...), jsme si dovolili na druhé místo dosadit někoho, kdo má lebku na košili...
A romskému zpěvákovi se to nelíbilo.
No jéje...
Je to jen obrázek.
Já všem svým dětem pořídila lebkové šátečky...
A co si budem povídat, hákovej kříž je svastika. Náboženská!
To jako potom, co si nějaký pan Hitler dovoloval, tak přestanem používat všechno, co použil on?
Tak zavřete pár krámů s hadrama, protože jejich otočné věšáky mají taky tvar hákového kříže.
A odsuďte toho chlapa odvedle, protože má vlasy na patku a pod nosem malý knírek...
A odsuďte zpěváka, protože má na košili lebku...

Argument, že má někdo lebku na košili, mě teda nadzdvihl...
A kecy o tom, co jsme za národ, že pro někoho takového hlasujem, ty mě nadzdvihly taky.
Ne proto, že většina národa nehlasovala. Ne proto, že většina hlasujících hlasovala pro Karla, ale proto, že Ortel holt vsadil na jistotu.
Bojíme se islámistů? Tak fajn, něco o nich zazpíváme a budou fanoušci...
Je mi celkem fuk, za jakým účelem a vlastně i kdy vypustili tuhle písničku, ale byl to od nich skvělý tah.
Zpívaj to, co chtěj lidi slyšet.

Co si budem povídat, teroristického útoku se bojí každý normální člověk.
Pokud mi někdo řekne, že je jistý, že v sobotu se bude bouchat tam a tam, tak tam přece nepůjdu, ne?
Leda že bych se šla podívat, abych mohla říct, že jsem tam byla a viděla to na vlastní oči. To totiž máme taky tak trošku v povaze.

Já nejsem fanynka. Nejsem ničí fanynka.
Zajímaj mě texty, co dávaj smysl, co mi něco řeknou.
A mám ráda humor i v písničkách. (Proto Colorado. Mimochodem, taky je v něm rasistická zmínka, nevadí?)
Popravdě, Ortel mi moc neřekne, ale rozhodně to jsou lepší slova, než slova pana Bangy...
A co si budem povídat, vulgarity v jeho písničkách si taky našly svou cílovou skupinu, je to zas jeho dobrej tah...

A strašně ráda bych řekla, že nejsem rasistka, ale asi fakt jsem.
Nějak se nám to mínění dělí už jen na dva pruhy a pak sem tam pěšáka...
Jeden pruh jsou "rasisti a náckové" a druhej pruh "zas*aný sluníčkáři" (to ne já, tak se opravdu mezi sebou nazývaj).
A vlastně jsme rasisti všichni.
Nějak ubývaj lidi, co jim to je fuk.
I já jsem doufala, že noví sousedé, co přijdou, jsou bílí. Takže ano, jsem rasista.
Odsoudila jsem druhé na základě barvy pleti. I když je neznám. Vlastně, i když jsou imaginární.
Majitelka protějšího domu rasistka fakt nebyla.
Dokonce si vzala dvě romské dámy na byt.
A když je po čtyřech měsících neplacení jemně upozornila na narůstající dluh, sebraly se a zdrhly neznámo kam...
I tahle paní už uvažuje jinak...
Kruci, já to tady vidím, mám to z první ruky. Zlodějinu, násilí, rvačky, drogy, sex...
Jen mám to štěstí, že jsem si s "hnědými" dětmi hrála na stejném písečku, když jsem byla malá.
A nikdy mi lopatičku neukradli...

My lidi totiž jdeme do prdele všichni.
Romové odjakživa žili venku, protože jsou prorodinné typy a doma je pak narváno. A jsou tím pádem víc vidět.
Ale kradou i bílí...
A mlátěj manželky a děti. A řvou na sebe. Jen za zavřenými dveřmi, ne na ulici a ne na dvorečku...
A já to všechno vím a stejně doufám, že sem přijdou bílí sousedé.

Všichni jsme rasisti. I sluníčkáři jsou rasisti, jenže naruby.
Ve chvíli, kdy je někdo utlačovám na základě rasy, je to rasismus.
A ve chvíli, kdy je někdo upřednostňován na základě rasy, to není rasismus?
Je to divný, protože pokud je jeden upřednostňován, je druhý zákonitě upozaděn, utlačován...

Ovšem co mě nakoplo asi nejvíc (ano, už se mi podařilo vychladnout a neklepou se mi ruce vzteky), to byla hláška o "průměrné české rodině na podpoře, která šetří na slevu na salámy v Kauflandu".
Pokud vím, tohle už nepatřilo k odpovědi na můj komentář, takže se mě to vlastně netýká.
Ale neznamená to, že mě to nevytočilo.
Třeba proto, že v Kauflandu nakupuje hodně lidí a to prostě proto, že ho mají blízko.
A že si někdo koupí něco, co je zrovna v akci... Tak tomu se nevyhnem, pořád je něco v akci.
Nemluvě o tom, že bych byla debil, kdybych nakupovala něco dražšího, ve stejné nebo horší kvalitě, jen proto, že na just v akci kupovat nebudu...
Popravdě, já do Kauflandu jezdím pro našich velký nákup a to hlavně proto, že našich zvířátka milují kauflandové psí konzervy...

Kruci, pořád chodím okolo...
Prostě mě ten komentář nadzdvihl tím, že vlastně jen odsuzuje dospělost, odpovědnost a podobně. A pokud takhle smýšlí víc mladých lidí, pak se máme na co těšit...

Vím, že jsem si v tomhle článku jen vytáhla některé věci z celku, ale jsou to věci, které na světlo tahají ostatní a vykládají je jinak. Já udělala to stejné a ty vytažené jsem vyložila po svém. Ze svého pohledu...
A pokud někdo ví o čem mluví, dokáže argumentovat a ne jen křičet, můžem si o tom povídat.
Můžem to probrat ze všech stran, porovnat zkušenosti i názory.
Ale pokud mi někdo řekne, že pomeranče rostou v bedýnkách v obchoďáku, protože je v životě neviděl na stromě, pak se omlouvám, ale je to blbý argument. (vůbec nechápu, proč jsem vymyslela tak debilní příklad, ale straší mi v hlavě už hezkou chvíli)

A vůbec, už jsem se uklidnila skoro úplně a mám spoustu práce, takže končím.
Jdu na ta další mýdla...
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 2. prosince 2016 v 10:29 | Reagovat

Páni Baru - Vy jste se teda nažhavila.!
V lecčems s Vámi souhlasím, sem tam ne. Nicméně co se lidstva týče mám už mnoho let ustálený názor, že:
1. Matce přírodě jsme se jako druh nepovedli;
2. navíc jsme se jí vymkli z rukou,
takže
3. by s námi měla zatočit jak s dinosaury... ;-)

2 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 10:41 | Reagovat

[1]: Já myslím, že se matička nemusí obtěžovat, brzo to zvládnem sami :-)
A nesouhlas mi nevadí, jak jsem psala, jsem přístupná názorům a zkušenostem :-)
Ono je jasné, že jsem tu moudrost světa nemohla vyžrat sama a sem tam mi sousto uniklo :-)

3 Nebulis Nebulis | Web | 2. prosince 2016 v 12:40 | Reagovat

Nechápu tuto aféru. Ve světě, kde je svoboda slova a svoboda vyjadřování se nejen pomocí slov,ale i oblečení, by se tohle nemělo vůbec řešit. Každý může nosit, co chce, takže to, že kapela si udělá svoji vlaječku, kde nejsou jen kytičky a sluníčko, nepovažuji za něco zakázaného nebo pobuřujícího. Nikomu ji jako symbol necpou. Komu se naopak líbí sprosté písničky, jen do toho. Poslouchejte si je. Ale proč házet špínu z jedné skupiny na druhou.. Každá je jiná, každou charakterizuje něco jiného.
Myslím, že menšiny na našem území spoléhají na rasismus. Dá se za něj označit takřka cokoli, například to, že neřeknu tmavému soluobčanovi kolik je hodin, protože nemám hodinky. Ha! To aby se člověk bál i podívat.

Kdyby se každý staral o to své, nebylo by líp? :)

O tom, že slavík už nemá žádnou hodnotu, ani nemluvím.

4 Magicmax Magicmax | Web | 2. prosince 2016 v 12:44 | Reagovat

Já jsem člověk co od mala nemá rád české pohádky. Ale disneyovky a animáky ano. A ono se to nakonec ukázalo jako výhoda, protože jsem díky tomu pomáhal u Disneyho.
Ale s přibývajím věkem jsem si oblíbil Tři oříšky pro Popelku a Zlatovláásko, kráááskko kdo víí, co bude dál :D
Já nemám rád Kaufland. Máme nejnovější kaufland v ČR. Nejmodernější, nádherné vozíky a dokonce aby si udrželi zákazníky tak mají všechny potraviny aspoň o korunu levnější než naproti u konkurence a dokonce levnější než v jiných kauflandech! Já ho nemám rád jenom protože každý řetezec má svúj styl. Německé obchody Billa, Merkur, Globus,... mají podobné styly a stejně se projevují i v zahraničí ale Kaufland, který má němčinu v názvu, ten ne. A tak radši jezdím do Globusu. Billu ne, mám jí rád ale je drahá. A Merkur (to je jen velká Billa) tu ani nemáme. :D
Každý máme předsudky - Ten tulipán nemůže být jedlí a přitom je to častá ingredience v nooobl restauracích. Já jsem 17-letý kluk a navyvěsil jsem si vedle postele plagát s Halinou Pawlowskou. Kdo by to byl řekl?? Minulost byla taková že cigáni kočovali a nikde češi nechtěli nové obyvatele, takže za pověst cigánu vlasně múžou slované. :D Hele ale to je vtipný. Já mám mezi cigány hooru kamarádú. Jinak oni nemají radí když jim někdo říká cigáni ale když to řekne rom tak jim to nevadí. :D
A ted vážněji: Každý máme přesudky ale rasismus jsou konkrétní přesudky o barvě pleti a ty nemá každý. :-)

5 Víla Víla | Web | 2. prosince 2016 v 13:43 | Reagovat

Lidi jsou debilové, Baru... To je stejné, jako když Landa udělal plakát ke svému koncertu a všichni začali tvrdit, že je nacista, protože - Má tam na límci nějaké znaky, znamenají Mercurius, to je v překladu Merkur, ten oběhne slunce za 88 dní, osmé písmeno v abecedě je H, takže HH, takže Heil Hitler, takže je to nácek!!!

Mimochodem lebka se zkříženými hnáty za ní, tak jak ti chytří tvrdí, že měli nacisté, se nejvíc využívá v chemii, když chceš označit jed... Tak nevím, asi je předpoklad, že když se hlásíš na medicínu, musíš být nácek :D

Jinak já jsem hlasovala. Pro Joakima ze Sabatonů. Proč se lidi spíš nebaví o tom, že nám tady došli dobří zpěváci a mezi první pětkou je Švéd? To mi připadá daleko zajímavější než nějaká kapela, která to všechno dělá účelně, protože to maj v hlavě skvěle spočítané. :-)

6 Egoped Egoped | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 13:58 | Reagovat

a) nelíbilo se to nejenom romskému zpěvákovi, ale i dalším - akorát ten černej má prořízlejší pusu a je víc vidět :)

b) "je to jenom obrázek" - to mi připomnělo mého tatínka, který si před časem koupil tričko Londsdale s tím, že vůbec netušil, co se k této značce pojí a myslel si, že je to prostě jenom hezký obrázek se lvem na prsou. A tohle je něco podobného.

Nejde totiž přece jenom o nějaký obrázek. Jde o symboliku, kontext, kdo to má na sobě, s kým se stýká/stýkal a v jaké společnosti se pohybuje apod.

Doby, kdy neo-nácci explicitně hajlovali nebo nosili hákové kříže jsou už pryč. TI pánové z kapely Ortel neudělali nic nezákonného, ale myslet si, že lebky na jejich košilích jsou na stejné úrovni jako když si dítko vezme šátek s pirátskou lebkou je...naivní.

c) v čem konkrétně že jsou rasističtí ti sluníčkáři, jak píšeš? :)

7 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 14:29 | Reagovat

[3]: Nějak už přestáváme bejt tolerantní...

[4]: Já se asi pohybuju v příliš špatné společnosti.
Svým způsobem...
Mám romské přátele, už od dětství a mám je ráda, ale obávám se, že další už nikdy nepřijmu. Na základě barvy jejich pleti. Už jsem se tolikrát spálila, že už nevěřím ani vyhaslým kamnům...

[5]: Slečinka taky hlasovala, stejně, jako Ty. Ale tak Ty jí znáš, muselo Ti to být jasný :-)

[6]: Na Tebe jsem zapomněla :-) Zase jsem zapomněla, že tu bude někdo, kdo můj vztek rozebere slovo od slova :-)

Takže k a) Ano, viď? Že jsou prostě víc vidět? :-) A umí i větší tóčo...

K b) Já vím, ale jak jsem psala, vypíchla jsem jen něco z celku a vyložila to po svém. Už jsem od Tebe poučená, že mám napsat, že jde o můj názor a ne o oficiální text :-) Za to dík :-)

No a k c) Já vím, zas je házím do jednoho pytle...
Tuhle mi jedna taková usměvavá sdělila, že nemám nárok na jakákoliv slova útěchy, protože jsem bílá... Nebyla první, jen byla jediná, která mi to řekla na rovinu.
Naštěstí jsem útěchu nepotřebovala...
Chodí mi sem podobní často, bydlím holt ve špatné čtvrti.
Chodí sem poradci, pracovníci a podobně. Radí zdarma, ale nám poradit odmítají. Chodí čistě k Romům...
Vedle v té díře bydlí i bílí, kteří jsou ve strašné situaci a ano, vlastní vinou, ale jim nikdo nepomůže. Jsou ve stejné situaci, ve stejném domě...
To není rasistické?

8 Kitty Kitty | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 14:38 | Reagovat

Z celého článku mám zadostiučiněňový pocit, že jsem o nic nepřišla. Páč jsem měla výpadek netu, netušila jsem nic o Zlatých slavících a peripetiích kolem nich. To už dávno se mnou vo taras netluče. Televize je taky pro nás jen výběrově.
Rámcově s tebou souhlasím, ač netuším nic o jádru věci. Žiju, neřeším

9 Kitty Kitty | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 14:39 | Reagovat

... a pokračuju (páč jsem někam chrámla a komentář odletěl: vždycky a už hodně dlouho si ráda čtu tvoje články. Ten dnešní mě i vzdělal. Zřejmě to potřebuju. Přeju pěkný víkend :-)

10 Bloud. Well Bloud Bloud. Well Bloud | Web | 2. prosince 2016 v 14:55 | Reagovat

[7]: Baru a z jaké organizace byli ti pracovníci a poradci?

11 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 15:10 | Reagovat

[8]: Nepřišla :-) já taky ne :-)

[10]: Bloudičko, oni sem chodí velice neorganozovaně, normální sluníčkoví dobrovolníci :-)
Nevím, co si to tady zvykli...

12 Bloud. Well Bloud Bloud. Well Bloud | Web | 2. prosince 2016 v 15:15 | Reagovat

[11]: Jestli potřebuješ bezplatně poradit, zkus občanskou poradnu...měla by někde v dosahu být, snad.

13 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 17:39 | Reagovat

[12]: Jééé, Bloudičko, jsi moc milá, ale nepotřebuju. To potřebovala pomoc sousedka a nakonec si všechno vyřešila sama :-)
Ale děkuju :-)

14 Eliss Eliss | Web | 2. prosince 2016 v 19:38 | Reagovat

Ortel a jejich texty se mi líbí. Jinak proti Romům bych nic neměla - kdyby pracovali...

15 padesatka padesatka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 22:17 | Reagovat

Baruško, jsi žena plná vášně... :-) na Slavíky dlabu, tak jenom udiveně sleduju.

16 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. prosince 2016 v 23:57 | Reagovat

[14]: Já bych řekla, že mají texty spíš jednoduchý.  
A Romové ať si třeba ani nepracují, ale ať nám tady nekradou a neničí, to by mi stačilo :-)

[15]: Už jsem vychladla :-)
Szejně, jako moje mýdla :-)

17 Marie Marie | 3. prosince 2016 v 8:57 | Reagovat

To u nás se na ulici rvou  cikáni dnes a denně.Chlapi mlátí ženský a na opak,ale ať si to klidně vyřídí ,ale neřvou na celé sídliště,to je řev jak když vraždí vola.Nám co děláme na směny to vadí,ale co o nás nejde.

18 zmarsalkova zmarsalkova | E-mail | Web | 3. prosince 2016 v 15:45 | Reagovat

Tak k situaci samotné se vyjadřovat nebudu, jsem někde mezi... ale ten Kaufland, tam teda stojím za tebou! :-D
Ale jako jedno přeci jen řeknu.... to je v ČR pořád něco... až ti čéče nevím, že kdybych to neměla tak , jak to mám... tedy, že je to prostě domov... tak nevím, nevím, jestli bych se vracela :-( I přesto, že jsem z těch co tvrdí, že všude je chleba o dvou kůrkách.

19 Kosma Kosma | Web | 4. prosince 2016 v 9:41 | Reagovat

Baru, celá kauza jde naprosto mimo mě, z článku jsem si tentokrát odnesla, že mám děckám stáhnout krkavce (nemáme tu telku, takže jsem ráda za každý tip!:-). Stáhla jsem, ale bály se u toho! :-)

20 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 4. prosince 2016 v 20:04 | Reagovat

Na titulce byly dva články ke Slavíkovi. Oba dva mi hnuly žlučí. Jeden víc, druhý míň. Oba byly docela dost netolerantní. Přečetla jsem si komentáře a raděj od článků odešla. Podle obou autorů jsem něco jako sto let za opicema, když se mi líbí písničky Karla Gotta. Podle mě je to pan zpěvák. Jistě, je to už starší pán, ale zpívat prostě umí. No a pak můžu taky ty uboze čtyř akordové Kabáty. Jsou rocková kapela, ale mají chytlavé melodie a spousta jejich písniček o něčem je. Orlík neznám, slyšela jsem od nich jednu jedinou písničku a ta se mi vcelku líbila.
No a to jsem se na Slavíky dívala jen pár minut. Podle nejen mého názoru to není soutěž o kvalitě zpěváků a skupin, ale o jejich popularitě. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama