Moje víra

16. července 2015 v 23:30 |  Profil
Můj bůh není Bůh.
Ani Alláh, Budha, Krišna....
Můj bůh nemá jméno a proto to "bůh" s malým B.
Nemá jméno, nemá tělo, nemá auru...
Nemá Bibli, nemá Korán, nemá žádnou knihu...
Nemá stoupence ani odpůrce.
Nemá kostely, chrámy, mešity, modlitebny... Nemá Mekku ani modlící koberečky.
Nemá přikázání, nemá tresty.
Můj bůh neodpouští, můj bůh chápe.
Promlouvá ke mně každým lístkem na bříze u našeho domu, každým okvětním plátkem třešňového květu, každým zablýsknutím rozlomeného křemene, každým dětským úsměvěm, každým polibkem, zatřepotáním holubích křídel, závanem vůně kvetoucích lip, každým hříbkem skrývajícím se v mechu i každou sněhovou vločkou.
Promlouvá ke mně vším, ukazuje mi cestu...
Jeho slovo nelze překroutit, neboť promlouvá beze slov.
Jeho řeč je snadno pochopitelná, neboť se její význam neztrácí v překladu.
Je tolerantní ke všem náboženstvím i k bezbožnosti.
Nehledá další stoupence, vždyť je jen můj.
Moje víra, ač nesepsána, má mnoho kapitol.
Svědomí.
Štěstí.
Lásku.
Mír.
Klid.
Pokoj.
Spravedlnost.
Pochopení.
Důvěru.
Úsměv.
Radost.
Vlastně nejsem schopná vypsat všechny :-)
Nemám potřebu svou víru někomu vnucovat.
Vlastně... Stejně tak nějak má podobnou víru většina z nás.
Je to víra v naše ego.
Je to víra v sebe sama.
Ve vlastní schopnosti, pocity, možnosti...
Je to víra nás malověrných.
Nás, kteří nevěříme, že každý krok, jež činíme, jest krokem nějaké bytosti kdesi...
Je to víra, jež si mnozí neuvědomují.
Víra, kterou většina lidí jako víru nechápe.
Tak jako kazatel vybírá svá kázání podle svého uvážení, tak i já si ze své víry vybírám, jak budu žít.
V každém z nás je dobro i zlo.
Leckdo páchá zlo pod záminkou dobra.
Pod záštitou víry.
To já nechci, to není součástí mého já.
To není součástí mé víry.
Já totiž věřím v dobro.
V dobro v sobě a vlastně i v každém z nás.
Hledám ho.
A nacházím.
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 agrrr agrrr | Web | 17. července 2015 v 10:34 | Reagovat

Kdysi dávno bylo téma týdne víra. Škoda, že jím radši není teď. Některé články mě doslova zvedají ze židle. Na úkor jiných přicházím o vlasy. Víra v lidstvo  a jeho rozumové schopnosti se pomalu vytrácí. Díky za oblažující a uklidňující slova a text, co pohladí po duši.

2 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. července 2015 v 23:43 | Reagovat

Pod toto vyznání bych se klidně mohla podepsat. Kolikrát jsem si říkala, kolik méně konfliktů, zla, bojů by ve světě bylo, kdyby neexistovala náboženství ovládající mysl lidí. Ta přikázání, morální zásady by měly platit bez ohledu na to, v co lidé věří. Tolerance nenásilí,nevnucování určité víry druhým lidem- nebyly by kolonizace, zabíjení, obsazování území, nucení změny způsobu života.

3 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 18. července 2015 v 10:49 | Reagovat

[1]: Já děkuji za krásný komentář :-)

[2]: Když snad každý věří ve své já, ale už zdaleka ne každý v to dobro :-(

4 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 18. července 2015 v 15:11 | Reagovat

Matematicky je to ekvivalence:
bůh <=> láska

5 hanababička hanababička | 19. července 2015 v 20:50 | Reagovat

moc hezke Baru :)Si velika šikulka:)

6 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 19. července 2015 v 21:04 | Reagovat

[5]: Děkuju, zlatíčko :-) Od Tebe si toho vážím hrozně moc :-)

7 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 1. března 2016 v 7:27 | Reagovat

Amen. Mám to stejně.

8 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 1. března 2016 v 11:28 | Reagovat

[7]: Ono je nás strašně moc :-)
A děkuji za komentář, u tohoto článku si jich vážím asi nejvíc :-)

9 hogreta hogreta | 29. října 2016 v 17:21 | Reagovat

Ty jsi blbá.

10 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 29. října 2016 v 18:19 | Reagovat

[9]: Miluju zvyšování počtu komentářů :-)
Děkuji :-)

11 hogreta hogreta | E-mail | Web | 29. října 2016 v 19:58 | Reagovat

Nechápu, proč má někdo potřebu se vydávat za mě a ještě pod mým jménem lidem nadávat... Komentář číslo 9 rozhodně není můj (což si autorka Baruschka jistě ověří porovnáním IP adres v administraci) a od takových výroků se distancuju.

12 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 29. října 2016 v 20:31 | Reagovat

[11]: Asi sis všimla, že si to nepotřebuju ověřovat :-) Prostě mi to k Tobě tak moc nesedělo, že jsem se Ti musela ozvat :-)

13 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 27. června 2017 v 19:52 | Reagovat

[10]: :-D A já zas miluju tvoje reakce s nadhledem. :D

14 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 27. června 2017 v 22:09 | Reagovat

[13]: No jo, to jsem prostě já :-)

15 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 27. června 2017 v 22:11 | Reagovat

[14]: Půjdu k tobě do učení. :-)

16 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 27. června 2017 v 23:19 | Reagovat

[15]: Ale to není těžký :-)
A přečti si Pollyannu :-) To je základ :-)

17 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 27. června 2017 v 23:26 | Reagovat

[16]: Tak schválně, jestli mě to změní. ;-) :D Já o tom trochu pochybuji, ale jsem otevřená. :-)

18 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 9:44 | Reagovat

[17]: Nezmění, na to už jsi velká, ale budeš mě líp chápat :-)

19 padesatka padesatka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 15:07 | Reagovat

Hele frajerko,
nejsi tu nějak často...?! ;-)

20 Joina Joina | Web | 28. června 2017 v 15:16 | Reagovat

Asi většina komentářů to napsala i za mě. Velmi mě tento článek zaujal a moc se mi líbí :)

21 Akim Akim | E-mail | Web | 28. června 2017 v 15:29 | Reagovat

Vidím to stejně, úžasně napsáno. ;-)  :-)

22 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 16:16 | Reagovat

[19]: Jůůů a chceš říct, že si to nezasloužím? ;-)
To víš, to si musíš vyřešit s mojí doporučitelkou :-)

[20]: Děkuji :-)

[21]: A děkuji :-)

23 padesatka padesatka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 16:28 | Reagovat

[22]: Která lobbistka za Tebou stojí...? Já tomu tady furt nerozumím... 8-O

24 Cinereo Cinereo | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:09 | Reagovat

Ale takhle to je i důležité. Dřív víra představovala první verzi zákoníku ala "budeš se chovat špatně, někdo tě potrestá". Dneska už je tahle funkce poněkud přežitá, a proto se i z mého důvodu strhává o tolik víc diskuse o jejím skutečném významu (tedy i existenci).

Sama tak nějak v něco věřím, je důležité v něco věřit, v něco "většího", než jsme my sami, ale samotná podoba víry jako v reálně existující princip s původem u konkrétních postav a jejich skutků je pro mne až trochu moc fanatické sci-fi.

25 Cinereo Cinereo | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:10 | Reagovat

[20]: [21]: A tyhle typy komentářů jsou ty nejvíc nemastné a neslané ptákoviny, jaké lze na blozích najít. Jen jako důkaz, že jste článek neviděly(i?) ani z vlaku.

26 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:17 | Reagovat

[18]: Ale já ti neříkala, kolik měřím, nebo jo? ;-) :-D

27 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:19 | Reagovat

[19]: Podívejme, zelená! ;-) :-D Tedy to bych napsala, kdybych tě neznala! :-)

28 padesatka padesatka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:39 | Reagovat

[27]: Jsem zelená. Zelená jak slíva. Jsem na titulce teprve podruhý (!) a ještě zdědím po Barboře (!) fotku..! To je nějaká spravedlnost..? 8-O

29 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 28. června 2017 v 17:47 | Reagovat

[28]: :-D :-D :-D :-D Ty zas perlíš, miláčku! :-) Ty opakující se fotky mě tedy ale taky štvou... :-|

30 Asterius Asterius | E-mail | Web | 28. června 2017 v 18:04 | Reagovat

Prostě tvoje víra a tvůj bůh jsou vymyšlené tak, aby ti to vyhovovalo.

Ale víš, co už sis nemohla vymyslet? To svědomí. Sice ho můžeš nějak pokřivit nebo umlčovat, ale stejně se nebude chovat tak, jak bys sama chtěla.

31 Asterius Asterius | E-mail | Web | 28. června 2017 v 18:07 | Reagovat

[4]: A odkud jsi to zkopíroval, ne-li z Bible. ;-)

32 :) :) | 28. června 2017 v 18:36 | Reagovat

Svědomí.
Štěstí.
Lásku.
Mír.
Klid.
Pokoj.
Spravedlnost.
Pochopení.
Důvěru.
Úsměv.
Radost..... jedna podstat mystiky :D nikde nevidím nic co by někdo nepopsal. co třeba Eduard Tomáš :D

33 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 28. června 2017 v 19:00 | Reagovat

[31]:
Jsou i jiné věronaučné knížky.

34 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 19:16 | Reagovat

[23]: Myslím, že ta stejná, co tam doporučila Tebe :-)

[24]: I v mojí víře existuje trest :-)
Když mám blbé dny, tak nevidím sluníčko v dešťových kapkách a úsměv v dětské tváři...

[30]: Tak bych to neformulovala...
Popravdě, asi by mi vyhovovalo jíst každý den čokoládu, neuklízet chodbu a další společné prostory a vybodnout se na důchodce...
Já jsem totiž od podstaty líná a nenažraná.
Takže ne, formulovala bych to jinak :-)
No a v tom případě mě nějaké svědomí vůbec nemusí trápit, že? :-)

[31]: Mimochodem, v Bibli je Bůh lásce roven...
Neení ani víc, ani míň, tahle možnost se tam nepřipouští.

[32]: No jéje a o kolik lidí psalo a píše o vílách a princeznách...
Já jsem nepsala o tom, co napsal někdo jiný, co jsem vyčetla v knihách, já psala o tom, co jsem vyčetla v sobě :-)
A tam psalo už hodně lidí...

35 Aa'esha Aa'esha | 28. června 2017 v 19:51 | Reagovat

Podobně jsem uvažovala před objevenim islámu. Problém je v tom, kde se toto dobro bere? Kde se bere řád věcí? Dává přece mnohem větší smysl, že existuje Stvořitel, který pro nás ustanovil určitý řád, protože nepsaná pravidla nikdo dodržovat nebude. Dal nám Písma, abychom dokázali dobré od zlého rozpoznat, protože každý má svou vlastní definici dobra a konat zlé pod záminkou dobra jde mnohem snadněji, když nikdo neví, co vlastně dobré je a co není. Kdo má právo rozhodovat, co je dobré a co špatné? Pokud je dobro a zlo individuální, nikdy bychom se dobra nedočkali, protože pro někoho je dobré krást a uživit tak svou rodinu, pro druhého je dobré zabít zloděje, aby tak zachránil to, co si vydělal a uživil svou rodinu. Pro třetího je dobré odsoudit vraha a vzít mu majetek, aby uživil zase svou rodinu. Mnohem větší smysl dává, že Ten, kdo nás stvořil, pro nás stvořil i řád, definici dobra a zla, aby bylo snadné mezi nimi rozlišit, a také nás spravedlivě rozsoudí poté, co zemřeme, protože lidé sami nikdy nebudou schopni úplné spravedlnosti, a ve světě, kde se vše od největších galaxií, hvězd, planet až po elektrony uvnitř atomů řídí jasně daným, neporušitelným řádem, nemohu uvěřit tomu, že lidstvo by bylo ponecháno bez řádu.

36 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 20:47 | Reagovat

[35]: Jenomže jakákoliv předepsaná víra je tlumočená.
Nevychází z nás, vychází z někoho před námi.
Moje víra mi neříká, abych ničila pro svoje dobro, nebo pro dobro svojí víry, pro dobro dalších (spasení), moje víra mi říká, že nemám ubližovat.
Jistě, někdy člověk ubližuje, tak už to chodí, ale to je život...
Já neříkám, že Islám je špatný, nebo dokonce jenom špatný, ale jsou věci, které mi v něm nesedí. Stejně, jako mi nesedí sem tam něco v křesťanství...
A hlavně, nesnáším, když mi někdo něco poroučí a já nevím proč...

37 Scarlet Scarlet | Web | 28. června 2017 v 20:48 | Reagovat

Přesně tak to mám i já.Jedině já jsem zotpovědná za svůj život.Sama si určuji cestu a učím se ze svých chyb.Raduji se z úspěchů a objevuji svět.Pořád.Věřím,že existuje něco,nějaká síla,která nás stvořila.Ale ta síla nemá nad námi žádnou moc.Jsme strůjci svého bití.A tak to bylo,je a bude.
Krásně napsaný článek,lépe bych to nevyjádřila :)

38 Asterius Asterius | E-mail | Web | 28. června 2017 v 23:01 | Reagovat

[34]: To je právě to svědomí, které probouzí hlas povinnosti (uklízet apod.), není-liž pravda?

Zbytek o tvém bohu asi úplně podle tebe.
Tak jak myslíš, s tím já nic nenadělám.
Jen nemůžu pořád pochopit lidi, co říkají, že člověk má věřit sám v sebe, ve svoje schopnosti, pocity.
Lidi jsou slabí, podléhají špatnostem neustále. Jak může člověk věřit sám v sebe, když se často nedokáže ani ovládnout, utišit hněv, odříct si něco apod.?

(Ano, Pán Bůh je Láska, tak je to v Bibli. TlusŤjoch tam dal znamínko ekvivalence, což je jako rovná se. :-))

39 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 23:23 | Reagovat

[38]: Ale ne, spíš je to potřeba starat se, aby ostatní netrpěli za moji lenost.
vůbec potřeba potěšit okolí...
A popravdě, já v sebe jako takovou nevěřím, já prostě věřím v to dobro v sobě :-)

40 Asterius Asterius | E-mail | Web | 28. června 2017 v 23:36 | Reagovat

[39]: No prosim, tak nevěříš. :-D
Věřit v dobro v sobě je o malinko lepší. Ale je člověk dobrý? „Nikdo není dobrý,
leda...“ ;)

41 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 28. června 2017 v 23:45 | Reagovat

[40]: Jsem člověk chybující, jako každý, ale bez zlého úmyslu :-)
Abych našla dobro v sobě, musím ho vidět i jinde, hledat...
A najít...

42 gauranga gauranga | E-mail | Web | 29. června 2017 v 11:57 | Reagovat

[35]:
Souhlasím s komentářem 35. Jsem Hare Kršna. Češi jsou někdy nazýváni "něčisté", protože většinou nejsou ateisty, věří v neosobní "něco" tam nahoře. To je v pořádku, Bůh má mnoho podob a energií. Jeden jeho aspekt je právě to neosobní "něco", všepronikající aspekt, energie. Energie má vždy zdroj, žádná energie není bez zdroje.Tak jako elektrická energie má zdroj v elektrárně, tak každá energie má zdroj. A ta elektrárna, když půjdu do ní, tak v konečném smyslu taky neni neosobní -najdu tam OSOBY, techniky a hlavně ředitele.Problém je, že přestože ze zkušenosti víme, že za každým inteligenci vyžadujícím výtvorem /auto, počitač/, stojí lidé /osoby/, tak když se bavíme o tom vesmírném výtvoru, tak říkáme, že tam ta inteligence, která vždy patří někomu, tedy OSOBĚ, není. Nebo inteligence tam je, ale bez osoby.
Hare Kršna se ale liší od ostatních náboženství tím, že mají zjevená písma (zvaná Védy,hlavně Bhagavat Gita) /tedy ne tlumočená, přeložená, vymyšlená/, kde je popsáno, kdo je ta osoba, ten Bůh, jak se jmenuje (Kršna, to znamená nejkrásnější, nejpřitažlivější), kde žije, co a s kým tam dělá (tedy on nedělá, vše dělají jeho energie automaticky, on se jen baví) , jak vypadá atd. Najdete tohle v jiných Písmech? (pozn.aut.tímto je nechci nekritizovat) Proto jsem si vybral Hare Kršna. Navíc to není jen teorie, víra, ale je to životní styl, kultura a dá se říct vědecký proces, kdy teorii přečtenou z Písma dáme do praxe v životě, žijeme to, tedy děláme "pokus"a vidíme prakticky-jestli to funguje, teorie je potvrzena. Tak se víra neustále zvyšuje a potvrzuje. Dekuji vám. A. Kudlička, vaišnavský mnich. http://www.vedabase.com/cs/bg/9/4

43 Lady Lenna Lady Lenna | Web | 29. června 2017 v 14:29 | Reagovat

To je hezké :) já se snažím věřit v sebe a zjistila jsem, že to je pro mě to nejdůležitější, ale i nejsložitější.

44 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 29. června 2017 v 14:29 | Reagovat

[42]: Pokud já dobře chápu nějakou víru, jakoukoliv, pak bůh je poháněn kolující energií :-)
On dá a ona se mu vrátí ve víře :-)
Tedy, zjednodušeně řečeno :-)
A nic proti jakémukoliv náboženství, však jo, jsem člověk tolerantní, ale i Vaše náboženství je popsané, ne?
Zjevená písma?
A komu se zjevila a kdo je vyložil?
A kdože to přeložil do češtiny?
Opět je to to, co já nemám zrovna ráda...
Něčí výklad.
Někoho.
Člověka...
A když to tedy vezmu příklad někde z praxe, pak obyčejný kuchařský recept, desetkrát stejné suroviny, deset zkušených kuchařek a stejně bude mít každá jiné jídlo, protože si prostě i ten recept vyloží po svém...
A nebo to vidím tady.
Téma týdne.
Jedno téma a stovky článků, ale každý o něčem jiném, někdo to téma pojme tak a jiný jinak...
A každá víra, která je původní, je za ty spousty let zkomolená "vykladači".
Někdy k lepšímu, jindy ne...

45 Sunny mind Sunny mind | 29. června 2017 v 17:39 | Reagovat

♥ Překrásné Baruschko :-)

46 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 29. června 2017 v 18:33 | Reagovat

To je moc hezky sepsané. Není třeba farářů, kostelů, ani papežů. Kdo chce, najdde si svého boha třeba v kamínku u cesty, ve vánku, který mi čechrá vlasy, zkrátka v čemkoliv. Já to cítím podobně, jen to neumím tak pěkne napsat.

47 Srdcová Dáma Srdcová Dáma | Web | 29. června 2017 v 18:33 | Reagovat

[45]: Souhlasím ;-) .

48 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 30. června 2017 v 1:40 | Reagovat

Tenhle bůh je takový... nekonkrétní, zavádějící a vlastně úplně nepochopitelný.

49 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 30. června 2017 v 10:56 | Reagovat

[45]:[47]: Děkuji a děkuji :-)

[46]: Viď? Někdy člověk potká něco, až se  mu úží a tají dech... Je to něco víc, že? :-)

[48]: No, já ho chápu :-) A to je asi důležité, když je můj, že?

50 Ala Ala | E-mail | 30. června 2017 v 11:58 | Reagovat

[46]: Kdo chce, najdde si svého boha třeba v kamínku u cesty, ve vánku, který mi čechrá vlasy, zkrátka v čemkoliv. .......ano, ale to o čem tady mluvíte, je vnímání energií Boha (země, minerály, voda, oceán, vzduch, oheň, Slunce, krása přírody atd.), není to Bůh samotný. Je a není zaroveň. Stejně jako Slunce šíří teplo a svetlo (Mužete říct "Já jsem na slunci"), ale teplo a světlo se zároveň od Slunce liší (Nejste na planetě Slunce), tak Bůh šíří své energie ve vesmíru, ale zároveň ty energie nejsou Bůh. Jinými slovy kamínek u cesty, vánek, jsou energie Boha, ale nejsou Bůh.https://en.wikipedia.org/wiki/Achintya_Bheda_Abheda

51 Sunny mind Sunny mind | 30. června 2017 v 15:22 | Reagovat

:-) Já to vidím tak, že autorka si zapsala na svůj blog milé vyznání své víry. ..A může sem přijít dvě stě tisíc lidí a rozebírat ji a nesouhlasit, zase dle svého porozumění a názorů a je to zajímavé, ale poměrně zbytečné. Ona ji nikomu nevnucuje. Cítí ji tak ve svém srdci.

52 Miriam M. Miriam M. | Web | 1. července 2017 v 21:38 | Reagovat

[40]: Hm, není v Bibli náhodou něco o tom, že Bůh stvořil člověka k obrazu svému...? Takže pokud je Bůh dobrý - a to být musí... Načež bys na mě patrně vytáhl Evu a dědičný hřích a já bych musela debatu vzdát, protože v teologii kovaná moc nejsem.

Jinak článek je parádní, v zásadě s ním souhlasím. Takováhle víra má mimo jiné obrovskou výhodu - je nedogmatická a tolerantní. A tudíž nemůže být zkázonosná. Lidé, kteří jsou přesvědčeni, že jejich bůh je jediný správný a kdo v něj nevěří, zle se mu povede, to možná v zásadě myslí dobře - ale za ta tisíciletí historie lidstva po nich zůstaly miliony mrtvol.

Víc takových, jako jsi ty - a svět bude lepší a bezpečnější místo!

53 Asterius Asterius | E-mail | Web | 1. července 2017 v 22:14 | Reagovat

[52]: Tak dědičný hřích s tím jen nepatrně souvisí, jde ale spíš o osobní hříchy.

A k čemu by byla víra, která už předem hlásá, že není jediná pravdivá?
A když je nějaká víra tolerantní, tak co tím vlastně říká? Nenapovídá to něco o tom, že sama pravdivá není?

54 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 2. července 2017 v 13:00 | Reagovat

[50]: Je to vnímání lásky a jak se praví, Bůh je láska :-)
Je fuk, jak se který bůh jmenuje, ne? :-)

[51]: Děkuji :-)

[52]: Nedávno jsem podobně argumentovala Jehovistům :-) S tím, že i Bůh je omylný. Kdyby nebyl, byli bychom i my neomylní.
Pokud nás hříšné a omylné tedy nestvořil úmyslně, že? :-)
A děkuji :-)

[53]: A "není Boha kromě Boha", to je správné?
Já tedy nevím, ale máme doma maličkou místnost, které říkáme špajz. Sousedi mají spižírnu a další sousedi jen spíž.
Je to něco jiného?
I když tomu jinak říkáme?
My tam máme kromě potravin taky pánvičky, remosku, cedníky...
Sousedi tam mají u potravin odpadkový koš.
A ti třetí tam mají krabici s nářadím i ty potraviny.
A pořád a pořád to je ta stejná místnost.
Žádná víra není jediná správná.
A co si budem povídat, základní myšlenka je snad v každé víře stejná.
Jeden bůh, popřípadě jedno božstvo.
Někdo nadřazený, stvořitel, vrchní šéf.
A to, že se drobnosti liší podle původní kultury, to je čistě geografická záležitost :-)
A pokud někdo trvá na tom, že jeho víra je jediná správná, pak se mýlí...

55 Čerf Čerf | E-mail | Web | 2. července 2017 v 21:24 | Reagovat

Beru to jako velmi pěkně a upřímně sepsaný  projev svobody lidského smýšlení a konání, ať už nám ho dal do vínku Bůh nebo jakákoli jiná, či dokonce zcela neexistující autorita :-). Ale samozřejmě, vždy se najdou věrouci, kteří dokážou podobnou individuální víru prohlásit za nevíru, a já si říkám: Tak ať! Když je to potěší... :-)

56 Aa'esha Aa'esha | 4. července 2017 v 5:10 | Reagovat

[36]: Ani islám neříká, že se má cokoliv ničit, naopak. A rozhodně ne ubližovat. Tlumočený podle mě není, protože věřím, že Korán přichází od Allaha a je Jeho přesným slovem a jediným tlumočením je pak Prorokﷺ sám, svým životem nám ukázal, jak má být Korán chápán.

Pointa islámu je v odevzdání se Allahu a snažit se jednat tak, jak nam radí. Opakuji - radí, nikoliv přikazuje. Jakožto náš Stvořitel ví nejlépe o tom, jak fungujeme a co je pro nás nejlepší. Jako návod k telefonu - můžeš si se svým mobilem dělat co chceš, třeba ho používat jako drbátko. Ale manuál od výrobce ti pomůže pochopit všechny jeho funkce, abys byla schopná využít ho naplno, a dá ti instrukce, jak s ním zacházet a jak se o něj starat, aby fungoval co nejdéle a neponičil se. Islám je právě takovým návodem, od 'výrobce' lidí, jak správně využívat všechny naše funkce na maximum a žít tak plnohodnotný život. Vždy budeme otroky něčeho - názoru společnosti, módy, peněz, potřeby uznání... Ano, islám zákonitě znamená podrobení se Allahu, ale osvobozuje od otročení všemu ostatnímu. Allah je nejlepším pánem, jakého si můžeme zvolit, protože narozdíl od všeho ostatního odměňuje. Čemukoliv jinému můžeš zasvětit život a skončit naprostým neúspěchem, to se nemůže stát, máš-li svou jistotu v Allahu.

57 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 5. července 2017 v 0:29 | Reagovat

[56]: Víš, to je tak...
Nějak nedokážu věřit tomu, že Alláh sestoupil a někomu podal Korán a pokud možno sepsaný v několika jazycích. I češtině...
To je asi vážně trochu blbost, ne?
Stejně, jako Bůh nedaroval křesťanům Bibli touto cestou...

Víš, já nechci hanit Tvoji víru.
Ani nemůžu, protože jí neznám.
Znám možná některé útržky, to jo, ale klidně mohou být vytržené z kontextu a já to nepoznám...
A příklad s manuálem...
Tedy já nevím, já mám telefon na telefonování a na sms a kdyžtak na kouknutí na net.
Dodnes jsem nepochopila systém kalendáře, možná i proto, že návod je sice v češtině, ale velice zajímavě, zcela evidentně podle překladače.
Ale je to fuk, kalendář mě stejně nijak extra nezajímá, stejně jako mě nezajímá zadávání textů v jazyce Google a jako mi je totálně fuk hlasové vyhledávání...
A stejně to je s vírou u většiny lidí.
Vyberou si to, co se jim hodí, jaké funkce budou chtít používat :-)

58 Aa'esha Aa'esha | 5. července 2017 v 3:46 | Reagovat

[57]: Korán je samozřejmě přesným slovem jen v originálním jazyce - arabštině. Klasická arabština navíc nevymizela jako třeba aramejština, ve které byla seslána Bible. Ani si nikdo nemohl do Koránu nic přidat nebo z něj něco odebrat, nebo něco změnit, tak jako se to stalo s Biblí, která dnes mnoho z původního Písma neobsahuje. Nevidím důvod, proč by to byla blbost.

Ovšem nesestoupil, poslal anděla Gabriela, který nikomu nic nepodal, protože prorok Muhammadﷺ neuměl číst a psát. Přednášel mu postupně části Koránu a Muhammadﷺ jej pak přednášel ostatním lidem. Jen tak pro přesnost.

S tím manuálem jsi to trochu nepochopila. Nemluvím o funkcích víry, ale o funkcích člověka. Kdyby sis ten manuál přečetla, třeba bys zjistila, že je ten kalendář vlastně úžasný. Ale bez manuálu nejsi schopná využít stoprocentní potenciál. Stejně tak lidé nejsou schopni bez manuálu využít plný potenciál svého života. Ovšem taky si můžeš ten manuál přečíst a stejně si říct, že ten kalendář je blbost - stejně tak, jako si můžeš přečíst Korán a ak se jím neřídit. Samotný manuál nezaručuje, že využiješ vše, co nabízí, rozhodnutí je na tobě - ovšem manuál poskytuje prostředky k tomu, abys plně využila potenciál 'produktu,' ke kterému patří. Na tobě je pak rozhodnutí, zda tyto prostředky využiješ nebo ne, a jestli se vůbec budeš namáhat onen manual číst.

59 NaTyy NaTyy | E-mail | Web | 7. července 2017 v 12:56 | Reagovat

zajímavá uvaha :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama