Jak to vlastně je?

14. července 2015 v 15:55
Tak jsem si včera zašla stoupnout na zdejší Úřad práce.
Fakt skvělé kulturní vyžití, to mi věřte :-)
Za ty necelé tři hodinky, co jsem tam byla, prošlo budovou (soudě podle vyvolávaných čísílek) kolem tří stoveček lidí.
A pozor, přede mnou si lísteček vzalo dalších 870...
Za tři hodiny stihly tamní úřednice odbavit nějakých 500 lidí. Docela dost, nemyslíte?

Stojím si tak v chodbičce (protože jinde nebylo místo, fakt těžce našlapáno) a pozoruji lidi.
A že bylo na co koukat. Spousta romských rodin (přece nepošlou někoho samotného), nějací důchodci, studenti a podobně...
A těch úžasných modelů :-)
Pod pracák spadá i sociálka a já vždycky žasnu, jak lidi žádající o sociální dávky vytáhnou gelovými nehty nejnovější model chytrého telefonu a vykecávají na fb...
Jo jo, ti ty prachy fakt potřebují, to je jasné :-)
Ale nejsou tam jen tací :-)
Třeba včera přišly dvě krásné dívky a celou dobu se bavily maďarsky...
A když jsem se dostatečně pokochala tím zvukomalebným jazykem, prošla kolem zahalená žena. Na první pohled muslimka.
Asi jsem chvilku nedávala pozor, protože za chvilku šla kolem znovu a stejným směrem.
Došlo mi to až chvilku potom, co prošla potřetí.
Ne, fakt to nebyla jedna a ta stejná. Byly to tři zahalené ženy a každá měla jinou kabelku. Jedna byla tmavě modrá, druhá tmavě zelená a třetí tmavě hnědá. Jiný rozdíl mezi nimi nebyl vidět.
Mluvily česky naprosto perfektně, bez přízvuku...
Ne, nebyly to cizinky, byly to prostě české muslimské dívky.
Vypadaly jako přítelkyně a po chvilce poslouchání jsem zjistila, že "patří" jednomu muži.
Ano. Patří. Tak to říkaly ony.
A mě by zajímalo, jak jsou na tom naše zákony...
Muslimové nepotřebují naše zákony k uzavírání sňatků a vlastně ani k rozvodům, ale jak jsou takové sňatky uznávány v očích našeho zákona?
Jakým způsobem se jim přidělují sociální dávky?
Muslimské ženy toho moc neodpracují a živí je manžel. A v případě, že manžel nestíhá uživit své tři manželky, mají nárok na sociální dávky?
Asi ano, také budu mít nárok, když se mnou bude bydlet moje maminka, moje setra i můj invalidní bratr...
Ovšem pak má nárok pouze jedna z nich... A to ještě jen v případě, že jsou všichni registrováni na pracovním úřadě, či pobírají důchod. A na pracák můžou jen v případě, že chtějí a mohou pracovat (a to je dobrá kolonka, ta se mi líbí).
A mohou muslimky vzít jakoukoliv práci? Dokážete si představit muslimskou servírku v nočním klubu? A nebo muslimku - plavčici? A jak vypadá taková reflexní vestička na hábitu, pokud vykonává muslimka veřejně prospěšné práce? A co zdravotní sestra, jak obleče stejnokroj? A obléknout jí do montérek, to asi taky nevyjde, co?
A jak je to s vdovským důchodem?

Je tu spousta lidí, kteří jsou pro přijímání uprchlíků.
Já ne.
Mám k tomu spousty důvodů a některé už jsem popsala v jiném článku.
A některé jsem popsala teď.
Je to jen něco, co mi běželo hlavou během čekání na pracáku.
Pokud přijmem samotné muže, budem riskovat terorizování nezahalených žen v ulicích a týrání psů a v horším případě teroristické útoky.
Pokud přijmem jen ty potřebné, to jest ženy a děti, budem riskovat zhroucení sociálního systému, protože, a to mi věřte, ty makat nebudou.
A pokud přijmem celé rodiny, budem riskovat tohle všechno najednou.
Ano, já bych jim také ráda pomohla, ale já nemůžu.
Já totiž musím bojovat za svojí rodinu, za svůj domov a svojí zemi.
Nemám zbraň a vlastně ani nic moc neumím.
Vždyť jsem jen žena.
Ale mám svou hlavu a dokážu vyjádřit svůj názor. Dokážu si za ním stát.
Protože tak mě to naučili.
Po revoluci jsme si vymohli svobodu slova a projevu.
K čemu mi to asi bude, pokud se moje slovo schová do harému a pod hábit?
Já se vlastně ani nedivím, že muslimové utíkají.
Oni totiž neposlouchají moudrost svých žen...
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 14. července 2015 v 16:06 | Reagovat

A ještě jsi (doufám, že nevadí tykání, jestli ano, polepším se :D) zapomněla na oblečení od nějaké světoznámé značky. Taky nad tím žasnu, ale to je asi tak vše, co si my, obyčejní lidé, můžem dovolit.
Smutné je, že se dnes patriotismus označuje za vyhrocený nacionalismus a sobectví.

2 Deina Deina | E-mail | Web | 14. července 2015 v 16:18 | Reagovat

Já proti muslimům vlastně nic nemám, jsou mi jedno, nevšímám si jich a oni si nevšímají mne. Pro tyto uprchlíky jsme pouze tranzit mezi jejich zemí a Německem, Francií apod. Oni u nás žít nechtějí, jsme pro ně bezvýznamní.

3 DD DD | 14. července 2015 v 16:25 | Reagovat

[2]:
ano..dost možná ze jen do té doby než jich bude všude tolik (a nebudou je tam chtít) ze i ten náš tranzit pro ně bude dosti dobrý ke 'stálému' bydlení.

4 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 16:26 | Reagovat

[1]: Koukám, že jsme se krásně sešli, já četla Tvůj, Ty můj...
Ano, značkové oblečení tam taky frčí, ale víš, já tam stávám ty fronty z nějakého důvodu, takže v těch značkách se až tolik neorientuju a ty telefony poznám jen podle toho, že mi je pořád ukazuje synek, co by jako chtěl, až budem jednou bohatí :-)
Tykání mi nevadí :-)
Vlastně mi nevadí takřka od nikoho (krom bývalého šéfa) a už vůbec ne od lidiček, jejichž blog mám v oblíbených :-)

[2]: Ale já proti nim taky nic nemám. Všímám si jich tak, jako si všímám každého, mám ráda lidi a každý je něčím zajímavý.
Ale je fuk, že jen procházejí. I tak dokážou škodit. Mám krásnou blond dceru v pubertě a mám o ní strach.
A co bude, až je Francie, Německo a podobně nepřijme? Kam půjdou? Někam, kde budou očekávat nejmenší odpor. A my jsme malá země, nemáme dost sil na obranu...

5 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 16:41 | Reagovat

[3]: Kruci, unikl mi Tvůj komentář :-)
Ale sešli jsme se z odpovědí pěkně :-)

6 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 16:55 | Reagovat

[5]: Fuj, už magořím. SSSS odpovědí, samozřejmě...

7 Vera Vera | E-mail | Web | 14. července 2015 v 19:41 | Reagovat

To je jeden z důvodů proč to na pracáku vždy jen proletím a nezdržuji se tam. Nemají tu co dělat. Paradoxní je že ti uprchlíci, kteří se ze země dostávají jsou ti nejbohatší a nejchytřejší z nich, jsou to právě ti, kteří by ve své zemi měli zůstat, protože jí jako jediní mohou pomoct! ale to je jim u ... no tam někde hodně hluboko... A ty výjimky ze zákona jsou taky fajn.. tak aspoň, že se mají dobře.. Já to říkám furt.. My Češi zhnijeme pod mostem.. Máš to dobře napsané. Upřímně a narovinu ! :)

8 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 20:09 | Reagovat

[7]: Děkuji :-)
Vlastně už jsem na tohle téma psala jeden článek v červnu, jmenuje se "Já jsem proti" :-)
A tam jsem vyjádřila stejnou myšlenku, jako Ty :-)

9 pavel pavel | Web | 14. července 2015 v 21:02 | Reagovat

Já na pracáku nikdy nebyl, ale líp bych nenapsal. Jeden můj známý v Německu, který taky nikdy nepracoval a celý život beze příspěvky si mi jednou stěžoval, když mu je zkrátili: "Ty hajzlové mi berou moje peníze". Neuvědomují si že to nejsou jejich peníze a myslí si že je to jejich právo.

10 Kosma Kosma | Web | 14. července 2015 v 21:19 | Reagovat

Baruško, tebe je na pracák škoda!!! :-)

11 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 21:41 | Reagovat

[9]: No, nějakou chvilku jsem si odpracovala, takže pak jsem nějakou chvilku žila z vlastních daní :-)
Jen doufám, že v důchodu mě uživí děti :-)

[10]: Děkuji :-)
Ale vidím to jinak :-) Jsem doma a mám čas na psaní a hlavně mám strašně moc času na dobrou náladu a optimismus :-)

12 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. července 2015 v 8:58 | Reagovat

[7]: jaké výjimky ze zákona máte na mysli? :)

13 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 20:10 | Reagovat

Ta první část článku byla zajímavá a vtipná, ale pak to sklouzlo k tý nenávisti, škoda ;)

14 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 15. července 2015 v 20:41 | Reagovat

[13]: Ale to není nenávist.
Já nemám důvod kohokoliv z nich nenávidět...
Kruci, žiju v ulici plné nepřizpůsobivých a v zájmu zachování našich přízemních oken a zdraví mých dětí se na ně mile usmívám a zdravím první a taky k nim necítím nenávist.
Necítím nenávist k lidem, kteří berou sociální dávky a jezdí v mercedesech a audinách :-)
Můj názor nepramení z žádné nenávisti a otázky, které jsem položila ve svém článku mi prostě proběhly hlavou, protože co mám dělat, když tři hodiny stojím na jednom místě, bez možnosti většího pohybu (krok vedle a flek v pytli).
Já o sobě netvrdím, že jsem něco víc, jsem jen obyčejná ženská bez maturity, jen s výučákem, který prakticky k ničemu není, nehraju si na člověka, který všechno ví. Jen jsem prostě napsala to, co si myslím. A nevidím tam nic nenávistného...
Copak je nenávistná moje otázka o tom, jak nosí muslimky pracovní oděv? Mně to přišlo zajímavé, opravdu k zamyšlení... Stejně jako ten vdovský důchod :-) A sociální dávky... Přece tam kvůli něčemu byly, ne?

15 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 21:44 | Reagovat

[14]: Pozor, to si nerozumíme. Tohle všechno se mi zdálo pěkně napsaný, ale jen do věty "A jak je to s vdovským důchodem?" ;)

16 Atze Atze | Web | 15. července 2015 v 22:50 | Reagovat

Ono je to úsměvné, ale ony si vybraly patři jednomu muži, ale jen jedna z nich může být manželka. Na to je naštěstí zákon. Takže jednu živí manžel a ty dvě šup na pracák. Kdo ví, co tam ta třetí dělala.

17 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 16. července 2015 v 0:16 | Reagovat

[15]: Já nepíšu, že budou znásilňovat, jen že to budem riskovat :-)
Taky neříkám, že mi každý kolemjdoucí rom rozbije okno, ale sem tam některý to zkusí, no :-( To je risk :-)

[16]: Asi ten manžel neuživí ani jednu z nich :-)

18 Ježurka Ježurka | Web | 16. července 2015 v 18:35 | Reagovat

To je krásné napsaný článek! Vidíš, co všechno lze napsat (a jak perfektně) po jedné návštěvě pracáku!

19 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 16. července 2015 v 22:25 | Reagovat

[18]: Ježurko, moc děkuju :-) Přesně nějaký takový komentář jsem dneska potřebovala :-)

20 Cholerik Cholerik | Web | 19. července 2015 v 22:38 | Reagovat

Skvely clanek. Smutny, ale naprosto vystizny.

21 Cholerik Cholerik | Web | 19. července 2015 v 22:40 | Reagovat

[2]:
V tomto pripade si s Vami dovolim nesouhlasit. Ja (jako sermir) proti muslimum toho mam docela dost. Mec, savli, tesak, luk, pusku, pistoli ....

22 Deina Deina | E-mail | Web | 20. července 2015 v 10:20 | Reagovat

[21]: :D takový malý domácí arzenál... :D

23 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 21. července 2015 v 11:29 | Reagovat

[20]: Smutný? Tak to jsem asi někde udělala chybu :-)

24 Víla Víla | Web | 21. července 2015 v 14:41 | Reagovat

My máme muslima už nějakou dobu v rodině - vzala si ho sestřenice. Nechodí zahalená, mají spolu krásné miminko. Ale prvně v životě ho uvidím vlastně až zítra. (Nepočítám fotky..) Co o něm zatím vím, je to, že se seznámili na vysoké škole v ČR, a on je uznávaným překladatelem několika jazyků. Párkrát do týdne si zajde pokleknout do mešity, stejně jako můj děda chodí do křesťanského kostela. Nic zvláštního, takže mi vlastně muslimové nevadí.

A uprchlíci by mi byli donedávna ukradení... Jenže! Už jsou u nás. Respektive 20 km od nás. Je jich tam asi 600. Bez svolení vedení města, bez souhlasu občanů. Vláda je sem prostě přiřadila. Celé dny se poflakují, neumí česky, nic nedělají. Obec, která neměla ani 1000 obyvatel, se rázem bojí. Co od nich čekat? Co u nás, na severu Moravy, hodlají dál dělat? Odejdou? Zůstanou? Jak se přizpůsobí? Tolik otázek, které nikdo neumí zodpovědět. To se snad ani nikdo rozumný nemůže divit, kolik strachu v obyvatelích naší malé země vyvolávají...

25 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 21. července 2015 v 15:34 | Reagovat

[24]: No, Víluško, to je právě to, kdyby sem chtěli jít proto, že chtějí žít nejen v míru, ale i v lásce a toleranci, oboustranné, pak proč ne :-)
Ale pokud očekávají, že my budem tolerovat je a oni se budou chovat nesnášenlivě, jak jim to diktuje víra, pak je něco špatně, že?
Vypadá to, že Tvoje sestřenice měla štěstí na ten první případ :-)
To jsem ráda :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama